domowe sposoby na twardego czlonka

Spełnienie seksualne stanowi fundamentalny element satysfakcji z życia każdego mężczyzny. Niestety, w dzisiejszych czasach są oni wystawieni na wiele niekorzystnych czynników, obniżających ich sprawność seksualną. Czy można temu zaradzić?

Impotencja jako wstydliwy problem wielu mężczyzn

Mężczyzna w sferze seksualnej został ewolucyjnie ukierunkowany w stronę osiągania seksualnej przyjemności, przy jednoczesnym dostarczaniu jej swojej partnerce. Co więcej, wysoką sprawność seksualną utożsamia on jako dowód męstwa i miarę atrakcyjności w oczach kobiet, dzięki temu w znacznym stopniu opiera on na niej swoją pewność siebie. Nie dziwi więc fakt, że problemy tej natury są dla mężczyzn bardzo wstydliwym tematem, by nie powiedzieć wręcz zakazanym.

Najpowszechniejszym zaburzeniem seksualnym u mężczyzny, uniemożliwiającym odbycie przez niego stosunku jest problem z erekcją. Szacuje się, że dotyczy on około 1,5 miliona Polaków. Jak widać, nie jest to zjawisko rzadkie. W dzisiejszych czasach, bowiem mężczyźni poddani są na działanie wielu, niekorzystnych czynników zewnętrznych, mogących w znaczącym stopniu obniżyć jakość osiąganej przez nich erekcji, a nawet ją uniemożliwić.

Przyczyny problemów z erekcją

Przyczyn problemów z erekcją może być wiele. W przeważającej większości jednak wywołane one są, tak jak zostało to we wstępie ujęte –  czynnikami zewnętrznymi, na których działanie, w pośpiechu życia codziennego, wystawieni są mężczyźni. Zalicza się do nich między innymi:

– stres,

– brak snu,

– złe odżywianie,

– siedzący tryb życia,

– brak aktywności fizycznej,

– nałogi i używki.

Warto zaznaczyć, że problemy z erekcją mogą być objawem choroby lub efektem bardziej złożonego problemu natury psychicznej mężczyzny. Należy pamiętać, że w takich sytuacjach nieunikniona okaże się wizyta u lekarza specjalisty, a nawet leczenie farmakologiczne.

Domowe sposoby na problemy z erekcją

Utraconą pełnię sił witalnych u mężczyzny można stosunkowo łatwo i szybko przywrócić domowymi sposobami. Wymaga to jednak przede wszystkim, zmierzenia się przez mężczyznę z problem. Nie bez znaczenia jest także rola partnerki, która powinna być świadoma mechanizmów sterujących jego psychiką, tak by w trudnej sytuacji nie pogłębić problemu, np. niefortunnym komentarzem na temat niesatysfakcjonującego ją wzwodu, a wykazać się wyrozumiałością i udzielić mu potrzebnego wsparcia.

Ponadto, kluczowym w szybkim przywróceniu sprawności seksualnej jest nie lekceważenie pierwszych symptomów i objawów pogarszającej się kondycji seksualnej i spadku libido.

Dieta na potencję

Prawidłowe odżywianie jest gwarancją zdrowia i dobrej kondycji fizycznej. Nic więc dziwnego, że stanowi także idealny sposób na podniesienie sprawności seksualnej. W walce z problemami z erekcją wskazane jest spożywanie dobrej jakości, nieprzetworzonej, bogatej w minerały i witaminy żywności. Szczególną uwagę należy zwrócić na produkty zawierające cynk i witaminę E. Ten pierwszy bowiem bierze udział w syntezowaniu testosteronu, a więc hormonu bezpośrednio regulującego libido i funkcjonalność męskiego układu rozrodczego. Witamina E z kolei uczestniczy w procesie produkcji plemników, jak również wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych, co przy erekcji jest szalenie istotne ze względu na anatomię penisa. Słowem przypomnienia, podczas erekcji, do ciał jamistych w prąciu zaczyna być doprowadzana krew, która zaczyna je wypełniać, w efekcie czego członek nabiera sztywności.

Ponadto, warto sięgnąć po produkty bogate w zdrowe kwasy tłuszczowe, które dodatkowo stabilizują gospodarkę hormonalną organizmu.

Z tych względów doskonale sprawdzą się:

– orzechy, słonecznik, migdały, pestki dyni,

– olej słonecznikowy,

– owoce i warzywa, a w szczególności: szpinak, szparagi, awokado,

– mięso,

– tłuste ryby,

– żółtka jaj.

Co ciekawe wiele artykułów spożywczych wykazuje ponadto właściwości afrodyzjakalne, którymi także można urozmaicić dietę na potencję. Zalicza się do nich między innymi:

– czekoladę,

– kawę,

– figi,

– cynamon,

– imbir,

– lubczyk,

– wino (w niewielkich ilościach),

– korzeń lukrecji,

– wanilia.

Nie bez znaczenia jest także forma przygotowania posiłków i pora ich konsumpcji. Najlepiej sprawdzą się posiłki gotowane, spożywane o regularnych porach i w regularnych odstępach czasowych.

Szalenie istotną kwestią jest także zminimalizowanie, a najlepiej całkowite wyeliminowanie z życia wszelkich używek.

Poprawa trybu życia

Wysiłek fizyczny poprawia ukrwienie i dotlenienie organizmu. Dodatkowo, podnosi poziom endorfin we krwi, czyli tzw. hormonów szczęścia, obniżając jednocześnie poziom stresu. Ponadto, trening zwiększa poczucie pewności siebie i stymuluje produkcję testosteronu. Warto zauważyć, że by doświadczyć tego typu pozytywnych skutków aktywności fizycznej nie trzeba w sposób wyczynowy przeprowadzać ciężkich sesji treningowych. Korzyści przyniosą już pozornie niewielkie zmiany nawyków, wśród których można wyróżnić między innymi:

– zastąpienie jazdy samochodem spacerem lub jazdą rowerem,

– kilkuminutowe przerwy podczas pracy siedzącej, podczas których wskazane jest krótkie przespacerowanie się,

– spacer z psem,

– wieczorne rozciąganie,

– zastąpienie biernej formy spędzania wolnego czasu czynną, np. niedzielna przejażdżka rowerem zamiast oglądania telewizji.

Ponadto, należy w miarę możliwości unikać sytuacji stresogennych. Oczywistym jednak jest to, że nie da się go całkowicie wyeliminować, dlatego warto znaleźć zajęcie, w których możliwe będzie danie upustu negatywnym, nagromadzonym wskutek niego emocjom. Zadanie to doskonale spełnia aktywność fizyczna.

Poza ruchem i zminimalizowaniem sytuacji stresujących istotnym jest także prawidłowy wypoczynek. Należy zadbać o komfortowe warunki w sypialni. Pomoże nam w tym:

– unikanie jedzenia ciężkostrawnych posiłków przed pójściem spać,

– niższa niż w pozostałych pomieszczeniach temperatura i świeże powietrze e sypialni,

– wygodne łóżko,

– zasypianie i wstawanie o tych samym porach.

Preparaty lecznicze

Na rynku dostępna jest również szeroka gama produktów służących poprawie erekcji i wzrostowi libido. Produkowane są one przeważnie na bazie specjalnie dobranej kompozycji ziół i roślin, wzbogaconej składnikami uzupełniającymi. Z tego względu są to produkty ogólnodostępne, które można zakupić bez recepty. W ich składzie najczęściej znajdują się między innymi: wyciąg z korzenia żeń-szenia, muira puama, buzdyganek naziemny, L-arginina, guarana, czy wspomniane wcześniej cynk i witamina E.

Urozmaicenie życia seksualnego

Ostatnim, godnym omówienia sposobem na pokonanie impotencji może być przełamanie łóżkowej monotonni. Nie od dzisiaj, bowiem wiadomo, że rutyna jest wrogiem jakichkolwiek emocji, a to właśnie one pod nazwą podniecenia i pożądania odpowiadają za sztywnienie penisa. Można więc zastanowić się nad wprowadzeniem do sypialni elementów uatrakcyjniających zwykły seks. W tym celu dobrze sprawdzi się rozpalająca wyobraźnię mężczyzny bielizna lub dowolny gadżet erotyczny. Można także postawić na zmianę scenerii podczas miłosnych igraszek i przenieść je poza sypialnię.

Problem ze wzwodem to nie koniec świata

Podsumowując, kłopoty z osiągnięciem funkcjonalnej sztywności penisa to dla mężczyzn szczególnie wrażliwa kwestia. Warto jednak pamiętać, że istnieją domowe, na pozór prozaiczne (ale skutecznesposoby na poprawę sztywności członka. W gruncie rzeczy, wszystkie one sprowadzają się do polepszenia jakości życia, wskutek czego, korzyści z nich płynące całą pewnością nie ograniczą się wyłącznie do sfery seksualnej, lecz poprawią także pozostałe aspekty życia mężczyzny.